Instagram is momenteel een van de meest gebruikte social media kanalen, naast dat het een erg vermakelijk social media kanaal is wordt het ook steeds meer gebruikt door bedrijven. Sterker nog; er zijn talloze bedrijven die het grootste deel van hun omzet te danken hebben aan Instagram! Als je als bedrijf actief wilt worden op Instagram, moet je dit vanaf de start gelijk goed aanpakken. In dit artikel leggen wij uit waar je op moet letten bij het beginnen van een bedrijfsaccount op Instagram!
De eerste stappen voor je bedrijfsaccount
Instagram inzetten voor je bedrijf is zeer interessant, er valt veel succes uit te halen als je het goed aanpakt. Om te beginnen is het belangrijk dat je kiest voor een bedrijfsprofiel, met een bedrijfsprofiel krijg je meer inzicht in je statistieken en kan je gebruik maken van advertenties via Instagram. Zorg er voor dat je bij het opzetten van je account zoveel mogelijk nuttige contactgegevens invoert. En gebruik de naam van je bedrijf als account naam. Wanneer je dit op orde hebt moet je je omschrijving goed invullen, dit is de manier om je bedrijf kort te pitchen aan potentiële klanten.
Posts voor je bedrijfsaccount, hier moet je op letten
Wanneer je gaat posten op je bedrijfsaccount is het belangrijk om een eigen huisstijl te hebben. Denk hierbij aan een standaard lettertype, kleur en logo op deze manier zorg je er voor dat mensen de posts van jouw bedrijfsaccount kunnen onderscheiden en herkennen. Daarnaast is het van belang om regelmatig te posten op je bedrijfsaccount, actief zijn op Instagram leidt tot meer volgers. Het zal op het begin niet meteen van stapel lopen, maar authentiek blijven en consistent actief zijn op Instagram is de key! Tot slot raden wij het aan om gebruik te maken van een content kalender, hierin kan je relevante momenten bepalen om te posten. Benieuwd hoe je een content kalender maakt en wat er allemaal in moet? Lees dan dit artikel!