Het maken van een contentkalender

Een contentkalender is een kalender waarin je informatie en de dagen van het delen van je content opneemt. Een contentkalender maken is altijd een goed idee. Maar voor veel mensen lijkt het maken van een goede contentkalender een onmogelijke klus. Voordat je aan het maken van een contentkalender begint, is het aan te raden om goed voor ogen te hebben welke doelgroepen je wilt bereiken en op welke kanalen je actief wilt zijn. 

Wat staat er in een contentkalender?

In een contentkalender worden alle content elementen weergeven die je de komende weken gaat maken en posten. Het is belangrijk om een aantal punten mee te nemen in je contentkalender. Zo moet je goed voor ogen hebben wat het doel is van de content die je plaatst. Wil je een product of dienst promoten? Of wil je er juist voor zorgen dat de content belangrijke informatie deelt met de doelgroep? Tevens is het van belang dat je gemaakte content overeenkomt met je contentstrategie, en dus ook daadwerkelijk een bijdrage levert aan je doelen. Verder moet je het type content, de datum, de doelgroep en de gekozen zoekwoorden meenemen in de contentkalender om het zo overzichtelijk mogelijk te maken. 

Tips voor het maken van je contentkalender

Om voor afwisseling te zorgen en de content interessant te houden is het aan te raden om maandelijks van thema te veranderen. Het is wel belangrijk dat je huisstijl hier in terug te vinden is zodat je doelgroep jouw content kan onderscheiden met die van je concurrenten. Daarnaast is het handig om flexibel te blijven, een contentkalender biedt houvast en structuur, maar het is ook belangrijk om flexibel te blijven. Soms ontstaan er gebeurtenissen waar je goed op kan aanhaken, twijfel dan ook niet om hier op in te spelen. Vond je dit artikel interessant? Klik dan hier voor meer handige tips over social media voor je bedrijf. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *