In een eerder artikel op onze website is er uitgelegd waarom SEO, Search Engine Optimization, nou zo essentieel is voor elke website. Daarin zijn de drie pilaren van SEO ook benoemd, in dit artikel zetten we deze drie pilaren nog een keer voor je op een rijtje en gaan we er verder op in.
Content
SEO content is de basis van een goede website, het is erg breed. Zoekmachines willen bij een bepaalde zoekopdracht de best mogelijke content vertonen. Van nieuwsbrieven tot productomschrijvingen tot een post op Instagram. Je content moet relevant zijn voor de lezer, Google houdt namelijk ook bij hoe lang bezoekers op je pagina blijven. Je content moet van goede kwaliteit zijn, je belangrijkste zoekwoorden moeten er in terug komen en het moet dus relevant zijn.
Links
Linkbuilding is een essentiële SEO techniek, het doel van linkbuilding is om zoveel mogelijk relevante vermeldingen naar jouw website te verzamelen. Dit kan je doen door contact op te nemen met relevante domeinen en vragen voor een linkruil, soms kan je ook tegen betaling een vermelding krijgen op een relevant domein. Het zoeken naar linkpartners en schrijven van content voor een linkruil is een belangrijk onderdeel van de SEO, het kan veel tijd in beslag nemen maar het is wel effectief.
Techniek
De hele structuur van je website is ook erg belangrijk, ook wel meta data genoemd. Zoekmachines maken gebruik van robots om websites te scannen. Hierbij kijken ze naar de onderwerpen en gebruiksvriendelijkheid van de website, wanneer je een nette website hebt kunnen de robots jouw website beter lezen en dus ook plaatsen in de juiste categorie. De meta data bestaat uit: paginatitels, URL’s, product omschrijvingen en interne links. Geoptimaliseerde meta data is essentieel om te concurreren in de zoekresultaten. Wanneer je zowel je content, links en techniek geoptimaliseerd hebt zal je merken dat je online vindbaarheid snel beter wordt.